«

»

Imprimaţi acest Post

Șef bun sau șef rău?!

http://www.businesswoman.ro, 15.05.2016 – 15.06.2016
Cristina Pasat, Director General, Professional
 
 
Este un subiect îndelung dezbătut, analizat la nivel practic, teoretic, organizațional, dar și frecvent abordat în discuțiile informale ale angajaților. De multe ori, părerea angajaților despre locul de muncă este profund influențată în mod pozitiv sau negativ tocmai de impresia lor asupra șefului.
Ce ne face să percepem un șef ca fiind bun sau rău este greu de uniformizat la nivelul tuturor angajaților. Evident, este imposibil ca un șef să satisfacă nevoile tuturor sau să îndeplinească perfect cerințele tuturor.
 
de Cristina Pasat, Director General Professional
 
În acest context, o direcție cu un grad mai sporit de obiectivitate ce ne poate indica dacă un manager este sau nu performant este fluctuația în interiorul echipei coordonate, dar și coeziunea acesteia.
 
De multe ori tindem să neglijăm faptul, demonstrat de altfel și de numeroase studii, că felul în care ne apreciem sau nu șeful are un impact major supra deciziei de a rămâne sau nu într-o companie.
 

În cazul în care ne dorim sau ocupăm o poziție managerială, este bine să știm că vom fi în permanență apreciați de către cei pe care îi coordonăm. Literatura de specialitate, diferite cursuri de pregătire sau coaching-ul ne furnizează informații valoroase, însă cred că esențial este modul în care alegem să ne privim semenii. Importante sunt și premisele pentru care ne dorim o poziție de coordonare, ce elemente ne motivează, din ce anume ne extragem satisfacția într-un proces de coordonare și conducere, ce valori și principii avem.
 
Oamenii vor simți dacă sunt prețuiți cu adevărat la nivel personal și profesional sau dacă sunt doar folosiți într-un mod egoist ca mijloace pentru atingerea anumitor scopuri sau pentru satisfacerea unui sentiment de mulțumire personală.
 
Rolul de manager nu este unul ușor și scopul nu este de a deveni „popular” în rândul tuturor sau de a-ți asigura propria stabilitate pe post, evitând încurajarea și dezvoltarea celorlalți.
 
Ca manager, nu vei greși niciodată având față de subordonați o atitudine corectă, principială, dacă îți vei respecta cuvântul, dacă vei fi ferm în decizii însă deschis către argumentele celorlalți, dacă vei fi alături de ei și nu într-un turn de fildeș, dacă vei stimula încrederea și onestitatea, dacă vor simți că valorizezi aportul lor, dacă vei încuraja creativitatea și dezvoltarea celorlalți.
 
În poziția de manager trebuie mereu să conștientizăm aportul esențial pe care îl avem la conturarea mediului organizațional și importanţa covârșitoare pe care acesta îl are asupra performanțelor fiecărui individ.
 
Satisfacția și dedicarea față de job sunt profund influențate de ceea ce credem, simțim sau de cum și cât ne valorizăm propriul șef. Nu este suficient să avem condiții foarte bune de lucru, dacă șeful are tendința de a teroriza la propriu angajații sau de a-i considera simple mijloace de îndeplinire a unor activități.