- Elaborarea documentației de proiect, documente atașate,
machete, schițe, desene, produse, mecanisme și structuri de complexitate
variată;
- Utilizarea instrumentelor de automatizare a documentației de
proiect în fluxul de lucru;
- Asigurarea conformității proiectului și a documentației
similare cu cerințele de certificare, caietul de sarcini prevăzut, normele și
regulile de organizare a muncii, standardele de siguranță;
- Lead
initiatives associated with People Strategy, including but not limited to
talent acquisition and succession planning, as well as compensation and benefit
schemes;
- Lead the
execution of the people plan in core areas including Employee Relations,
Workforce planning, Systems, processes and administration, Payroll, etc.;
- Set up
& monitor processes for tracking and reporting People KPI’s and use this to
inform and improve services and practices;
- Support
employees in all people related topics, coach line managers to be empowered
around people, to drive engagement and performance topics and decisions;
- Build
people management skills and leadership capability across the company through
sharing best practices, coaching and training;
- Be key
contact of managers and employees to consult on policies and procedures;
- Provide
professional leadership, support and development to the team, including sharing
best practices and ensuring that relevant professional standards are met;
- Challenge
the process and develop ongoing new and innovative ways of working;
- Plan
structural & organisational changes and forecast operational budgets &
people costs;
Tot ce trebuie să faci este să colectezi date despre produsele țintă din
magazinele partenere, folosind scannerul.
Progam de lucru este de luni până vineri in intervalul orar: 08:30
– 17:30.
Încheiem contract pe perioadă nedeterminată.
- Participi
la elaborarea ofertelor tehnice de proiectare;
- Colectezi
date pentru elaborarea proiectelor;
- Participi
la proiectare din faza de concept până la detalii de execuție;
- Realizezi
specificații și memorii tehnice;
- Asiguri
documentația pentru autorizația de construire/demolare;
- Asiguri
asistența tehnică în execuție.
Requirements
- Participi
la elaborarea ofertelor tehnice de proiectare;
- Colectezi
date pentru elaborarea proiectelor;
- Participi
la proiectare din faza de concept până la detalii de execuție;
- Realizezi
specificații și memorii tehnice;
- Asiguri
documentația pentru autorizația de construire/demolare;
- Asiguri
asistența tehnică în execuție.
Requirements
- Instalarea
și verificarea echipamentelor GPS și/sau a sondelor litrometrice pe vehiculele
clienților;
- Întocmirea
documentelor necesare pentru evidențierea intervențiilor efectuate;
- Interacțiune
cu departamentele de vânzări, implementări și suport tehnic;
- Respectarea
regulilor de protecția muncii la operarea și intervențiile asupra
echipamentelor electrice;
Căutăm
persoană dinamică pentru montare echipamente de urmărire prin GPS pe zona Cluj
Napoca!
Constituie
avantaj: experiența în domeniul auto!
- Partner with Talent Acquisition,
Employer Branding, and Development focusing on Talent strategies to attract,
recruit, onboard, develop and retain people in order to enable our organization
to reach its goals;
- Implements HR projects in the
assigned area of responsibility;
- Supports implementation of
Employer Branding roadmap and acts as an ambassador;
- Provides ongoing input / insights
to the business into developing a positive employee experience;
- Translates input /insights from
employee journey mapping into deliverables to keep up the vibe of positive
employee experience;
- Provides input into the design
process and coordinates the implementation of the training and development
strategy;
- Provides insights to the business
into how to use HR Analytics to support business decision making, people
related decision making and to drive continuous HR improvement;
Requirements
- Întocmește contractele de munca,
fișele de post precum și documentația pentru modificarea sau încetarea
contractelor de munca urmărind respectarea legislației în vigoare și a
politicilor și standardelor companiei;
- Întocmește și transmite
documentele pentru repartiție la AJOFM;
- Se asigură că toată documentația
aferentă procesului de angajare este completă;
- Arhivează și pastrează
documentele în conformitate cu legislația în vigoare;
- Are responsabilitatea actualizării
bazei de date cu documentele aflate la dosarele de personal;
- Programează controlul medical la
angajare și cel periodic;
- Acordă suport în actualizarea
documentației HR a companiei;
- Participă activ în cadrul
proiectelor de îmbunatațire a proceselor HR;
- Oferă suport salariaților
companiei pe segmentul de resurse umane.
Requirements- Studii superioare;
- Cunoștințe dе limba engleză de nivel mediu;
- Abilități foarte bune de operare
pe calculator (pachetul Office);
- Cunoștințe excelente de legislația
muncii;
- Bune abilități dе comunicare și
lucru în echipă;
- Bună cunoaștere a proceselor HR.
Benefits- Oportunitate de dezvoltare a
carierei într-un mediu de lucru
multinațional și profesionist;
- Contract de munca pe perioada determinate;
- Pachet salarial motivant.
The Supply Chain Analyst is responsible for analyzing data
and methods to predict and improve a company’s delivery of products and
services to its customers. This role will report functionally into the Supply
Chain manager South and be part of the Operations team.
- Establish collaborative and
constructive internal and external relationships to drive success and growth;
- Create processes and methods to
gather supply chain data (Monitor and collect data on current operations,
including customers orderbook, inbounds, outbounds, warehousing, production,
and delivery);
- Analyze data to identify
problematic areas and suggest improvements;
- Plan and implement supply chain
optimization projects;
- Investigate pain points within
the process and develop solutions to resolve conflicts and inefficiencies;
- Develop requirements and
standards (products packaging, FG masterdata);
- Communicate with other
departments within the organization to identify efficiency issues, develop
solutions, and implement changes;
- Create performance reports for
management to review;
- Collaborate with IT
professionals to implement effective systems;
- Track KPIs and report on supply
chain’s performance.
As a Project Manager for SAP transition you will act as a guide
to end users and you will be responsible for coordinating the tests for all the
modules involved in the project (HR, Finance, etc.). You will help the company
to identify opportunities to implement more effective flows, thereby improving
their business performance. The role requires the capacity to understand
client’s business needs and propose the appropriate consultancy offerings.
- Working with SAP modules (HR,
Finance, etc.) on different projects;
- Customizing and implement the
company’s software and the SAP infrastructure;
- Lead discovery workshops with
customer to design and understand data migration requirements and collect
relevant information needed to build the data migration strategy/plan;
- Leading the transactional Data
Migration Plan;
- Maintain technical
documentation;
- Liaise between SAP technical
consultants and Business SME's to ensure requirements are met;
- Providing conceptual and
detailed design to meet business needs;
- Testing and rollout of the final
product;
- Creates insights into the relationship between processes
and costs and advises the management and project teams;
- Is in charge of looking into decreasing material supply
and handling cost;
- Is involved in the creation and implementation of
financial project plans (business cases), cost calculations and time and method
analysis;
- Connect with F&A department regarding financial
related topics like cost prices, cost/savings, capex and capital planning and
support of operational result analysis;
- Participates in improvement teams, always searching for
new developments and alternatives, which can have a great impact on the total
business;
- Focuses on master data management, uses SAP to maintain
material master data based on interface with procurement and MF engineering;
- Verifies all components in active BOM are properly costed.
Recognizes the existence of a problem;
- Identifies data/information needed to solve a problem;
- Drives Root cause investigation by data and information
gathering and formulates a problem statement;
- Understands the underlying relationship among facts and
connections between issues;
- Takes ownership of decisions and actions;
- Accountable for low complexity manufacturing process
improvement;
- Assures adherence to budgets, schedules, work plans, and
performance requirements;
- Executes under the supervision of a Cost Engineer or project
leader;
- Stop and release process if safety or quality is at risk.
- Administrarea
relaţiei zilnice a clienţilor cu managerii flotei;
- Creșterea cotei
de piață deținute prin dezvoltarea portofoliului clienților existenți;
- Producerea,
trimiterea şi urmărirea ofertelor, pregătirea, urmărirea şi finalizarea
comenzilor de vehicule;
- Înregistrarea
şi manipularea apelurilor interne ale clienţilor, cererilor şi reclamaţiilor;
- Contactarea
proactivă și regulată a clienților prin intermediul telefonului;
- Pregătirea
analizelor de flotă (inclusiv toate informaţiile relevante pentru sprijinirea
recomandărilor pentru clienţi);
- Planificarea,
înregistrarea şi pregătirea întâlnirilor cu clienţii (analizele de flotă -
Fleet Review / Business review) pentru Business Manageri conform strategiei
agreate pentru clienţi; trimiterea de scrisori de confirmare a întâlnirilor;
- Procesarea de
rapoarte de vizită şi asigurarea urmăririi sarcinilor şi acţiunilor decise şi
convenite în timpul vizitelor la clienţi.
Responsible for End-to-End managing of a project to develop
a product, technology, system, solutions, services or IT solution: from the
initial start until the introduction in the Market or until internal company
delivery:
In this role, you have the opportunity to be part of a new
structure and team development driven by strategy and performance.
Responsabilities:
- Assess and validate new suppliers
to be part of the approved supplier portfolio (audits);
- New suppliers’ processes/products
validation (APQP/PPAP);
- Supplier issues management (quality
claims);
- Supplier’s periodical evaluation;
- Manage supplier’s escalations;
- Periodical supplier’s
requalification;
- Periodical reports (KPI).
- Gestionarea
activității de identificare a documentelor aferente clienților deconectați în
vederea transmiterii către cesionari;
- Suport
operațional pentru situațiile escaladate de parteneri sau clienții interni și
colaborare cu agențiile de recuperare externe în vederea recuperării debitelor
restante;
- Suport
operațional pentru procesele interne de Collection.
As Technical Project
Leader, you'll be involved in:
Identification and distribution of all
Stakeholder Requirements, e.g. Customer Requirement Specifications, Legal
Standards, internal Standards;
Organization and participation in the technical concept definition and release for
products;
Manage and define the detailed project planning
of technical development;
Ensure that the functionalities of the product are
in line with the customer requirements;
Manage problem resolution and change management
process including impacts on project timing, cost, overall risks;
Cooperate with international and
interdisciplinary teams and synchronize with our internal customers;
Travel for technical workshops, for analysis or
fixes at customer (side or at) production site in case production issues arise.
As System
Engineer, you'll be involved in:
Development of system functions and concepts for
different products;
Identification and distribution of all
Stakeholder Requirements, e.g. Customer Requirement Specifications, Legal
Standards, internal Standards;
Requirements management (traceability, changes,
metrics);
Organization and participation in the
elicitation and analysis of the relevant requirements;
Contribute to the definition of the system
architecture and to the decomposition of the system into sub-systems (platform,
modules and components);
Create models and simulation of embedded
software solutions using Matlab/Simulink;
Ensure that the Specifications are in line with
the customer requirements;
Manage problem resolution and change management
process including impacts on project timing, cost, overall risks;
Cooperate with international and
interdisciplinary teams and synchronize with our internal customers;
Travel for technical workshops, for analysis or
fixes at customer (side or at) production site in case production issues arise.
A mentor will support you to
stepwise take over own responsibility after an initial training phase which
will familiarize you with our products, tools, processes and organization.
Avem nevoie
de un Reprezentant de vânzări cu experiență sau cu gândire tehnică, care să fi
activat în domeniul vânzărilor.
Activitățile
uzuale:
- Vizitarea
actualilor clienți B2B situați în zone precum București, Constanța, Cluj, Timișoara;
- Aborarea
clienților noi, neabordați momentan din zonele Sibiu, Alba Iulia, Oradea, Bacău.
Pentru început
vei primi sprijin din partea colegilor, pentru a întelege mai bine piața
premium a lentilelor de ochelari.
Requirements- Experiență
minimă în vânzări de articole tehnice, de preferat avînd tangență cu
sectorul de sănătate;
- Comunicare
bună și corectă în limba română;
-
Capacitatea de a înțelege lucruri tehnice și de a le prezenta sintetizat și
coerent;
-
Disponibilitate pentru deplasări, permis auto categoria B, preferabil 50000 Km
experiență;
- Determinare,
tenacitate, perseverență în urmărirea și realizarea obiectivelor;
- Capacitate
de analiză și sinteză, abilitate în interpretarea și utilizarea informațiilor în
format numeric;
- Noțiuni
elementare de algebră, calcule aritmetice (sume algebrice, adunări, scăderi,
procente).
- Dezvoltarea portofoliului prin căutarea permanentă de noi
clienți;
- Prospectarea pieței, identificarea potențialilor clienți;
- Menținerea relației cu clienții existenți;
- Prezentarea și promovarea produselor companiei;
- Consilierea tehnică a clienților;
- Preluarea comenzilor;
- Instalarea
și verificarea echipamentelor GPS și/sau a sondelor litrometrice pe vehiculele
clientilor;
- Întocmirea
documentelor necesare pentru evidențierea intervențiilor efectuate;
- Interacțiune
cu departamentele de vânzări, implementări și suport tehnic;
- Respectarea
regulilor de protecția muncii la operarea și intervențiile asupra
echipamentelor electrice.
- Instalarea
și verificarea echipamentelor GPS și/sau a sondelor litrometrice pe vehiculele
clienților;
- Întocmirea
documentelor necesare pentru evidențierea intervențiilor efectuate;
- Interacțiune
cu departamentele de vânzări, implementări și suport tehnic;
- Respectarea
regulilor de protecția muncii la operarea și intervențiile asupra
echipamentelor electrice.
- Preluarea notificărilor și oferirea suportului clienților
în funcție de solicitarea făcută;
- Rezolvarea solicitărilor în conformitate cu procedurile
interne prin contactare telefonica, email sau chat;
- Identificarea nevoilor și așteptărilor clienților prin
contactare telefonică, email sau chat;
- Preluarea solicitărilor de identificare video a clienților
utilizând aplicația informatică;
- Ghidarea clientului pentru realizarea cu succes a
identificării video;
- Verificarea, validarea și corectarea datelor preluate din
actul de identitate în aplicația de identificare video;
- Prezentarea și promovarea serviciilor si produselor
companiei;
- Întocmirea de rapoarte de activitate conform solicitărilor
superiorului direct.
In this role, you have the
opportunity to provide strategic services to support the requirements of the business
partner leaders, including Process compliance, Process improvement, application
convergence and continuous communication. Role is the bridging instance between
the businesses, functions, sales and service geographies and the IT functions
within the company.
You are responsible for:
- Manage and take local engagement
with business on IT service and delivery in own Markets;
- Be the one face of IT towards
assigned business stakeholders in the market organization. Ensure that the IT
portfolio and service provisioning is balanced between market needs and global
IT-strategy. Oversee the IT portfolio for local & global initiatives
especially within own domain and ensure timely preparation for deployment as
well as operations after GoLive in business & IT to avoid any surprises or
unforeseen gaps. Monitoring quality, progress and performance of IT-Services
and take all necessary corrective actions to ensure that all elements esp. in
the TSLA are being delivered;
- Manage any escalations from/to
business related to IT services, with communication to business and close follow
up with IT Ops Mgt (monitor, activate & contribute as needed);
- Defining and evolving the IT
strategy and delivery of roadmaps aligned with strategic business imperatives
are tailored to the requirements from Day 2. Providing Market input and
evaluate the technical and economic feasibility of proposed solutions;
- Consult business on available IT
services & solutions for benefit / impact / challenges involved to allow
priority setting across the total portfolio of initiatives in IT & Markets,
locally and globally for smooth operations and maximum benefit;
- Actively drive business
discussion of service needs to reduce / standardize local application per
value/cost and priority. Management of current solutions & services,
promoting scalability and reusability of initiatives co-delivered by the IT
community across geographies. Participating in the strategic planning process
with business to understand market business priorities and impact on
information systems and technologies;
- Drive an engaged community of IT,
key users and SMEs towards market, a.o. by transparent communication, active
involvement and by setting inspiring and aspirational goals and daily
management as applicable.
Scopul postului este de a
administra serviciul de recuperare a TVA-ului pentru clientii din portofoliu si
rezolvarea cu profesionalism a cererilor clientilor din aria sa de competenta.
- Contacteaza clientii alocati
(clienti inregistrati si neinregistrati) pentru obtinerea documentelor si
informatiilor necesare rambursarii TVA;
- Verifica documentele primite de
la client, le proceseaza, le pregateste si le trimite catre agentul contractat
pentru recuperarea TVA (si a accizelor daca este cazul) si face demersurile
necesare sa activeze clientul (la ANAF, in bazele de date etc) pentru a
recupera TVA conform contractului semnat;
- Trimite catre clienti, periodic,
in functie de termenele impuse de autoritatile fiscale ale fiecarei tari de
unde se recupereaza TVA, informatiile pentru obtinerea documentelor necesare
rambursarii TVA;
- Follow up in vederea obtinerii
de la toti clientii contactati documentele solicitate.
- Rezolva solicitari primite din
partea autoritatilor sau din partea agentului in termenul solicitat.
- Persoana de contact in relatia
cu agentul contractat pentru recuperarea TVA pentru portofoliul sau de clienti.
- Ofera support, informatii si
solutii corecte si complete clientilor prin intermediul liniei dedicate de apel
sau prin email.
- Efectueaza modificari in
profilul clientilor in baza de date in conformitate cu procedurile interne.
- Rezolva solicitari primite din
partea clientilor companiei sau a reprezentantilor de vanzari (rapoarte,
asistenta pentru aplicatia electronica telefonic sau prin email).
- Intocmeste rapoarte lunare sau
la cererea superiorului direct.
- Ofera suport colegilor din
cadrul echipei si efectueaza activitati de back-up pentru colegi atunci cand
este cazul.
- Alte activitati de suport la
solicitarea superiorului direct din cadrul ariei sale de competenta.
- Sprijina clientii pe toata
durata derularii contractului raspunzand cu promptitudine si profesionalism
solicitarilor acestora;
We are looking for an experienced
Brand Manager to support Global Haemophilia team | Rare Disease
RESPONSIBILITIES
- Support and collaborate with
Patient and HCP lead in the development and execution of the Global Hemophilia
Portfolio congress strategy, KPI and execution
- Support the contracting of HCPs
for Medical Education activities including symposiums and Advisory Boards
- Collaborate with Global Business
Support to engage with congress organizational groups to drive efficiencies on
the execution of congress activities, also coordinating the final congress
report
- Collaborate with Global Business
Support to develop and measure actionable congress metrics and capturing
performance in congress summary reports
- Collaborate with Senior Brand
Manager on the following activities:
· Contribute to the development of
brand strategy
· Support development of compliant
promotional campaigns / programs by working closely with external agencies and
cross-functional and country teams. Lead effective rollout to markets
· Support externalization of congress
presence before and after congress (e.g. social media engagement)
· Manage cross-functional and
cross-country congress meetings by setting the agenda and ensuring insightful
discussion and follow up
· Manage and monitor the brand global
marketing budget by working closely with the global marketing lead and finance;
Facilitate opening of POs, collect appropriate documentation to ensure
compliance to internal corporate SOPs, tracking of monthly brand global
marketing budget for congresses
Responsabilităţi:
Ai pasiune pentru artă și desing, dar și
talent în a croi?
Cum ar suna să poți colabora cu un atelier ce activează de peste
10 ani pe
piața de creații vestimentare, să poți fi parte
integrată în succesul
unei ținute și să ai aprecierea clientului?
Căutăm pentru atelierul din Cluj-Napoca al
clientului
nostru un nou coleg sau colaborator care să aducă la perfecțiune
ținutele
create pentru fiecare client în parte.
Overview
PM will be responsible for developing a process flow diagram,
from designing the flow until implementation. You will team up with GM,
Financial and Engineering departments to ensure effective introduction of
products, technologies, systems, solution or services while you will be the
project owner and will coordinate the processes End2End: gaining agreements on,
balancing schedule, costs, quality, managing the scope, requirements and
internal/external stakeholders, ensuring execution is in line with the project
guidelines and directives.
© Professional | Toate drepturile rezervate.
Ne pregătim pentru cel mai important eveniment de carieră din România, Angajatori de Top, în perioada 31 martie – 01 aprilie 2023, la Sala Palatului, etaj 1. Vino să întalnești echipa Professional!